fredag, februar 14, 2014

Trøst & glede // A heartwarming story


Jo, januar 2014 seiler nok inn på lista over tidenes mest produktive strikkemåneder for min del. Som kjent er januar en heller mørk måned rent bokstavelig, så dokumentasjonen av dette teppet måtte vente noen dager etter fullført trådfesting. Det ble påbegynt 26. jauar og ferdig 31. januar - altså med god margin som innflyttingsgave til min godeste og besteste venninne og hennes datter, som flyttet inn rett over gata den 12. februar. Teppet måler ca 83 x 128 cm, veier 740 g og er strikket på pinne 12 mm. Som nevnt tidligere, dette er nok et resteprosjekt, og det gir teppet en ekstra lunende effekt, i form av historier og minner. Noe av garnet er rekket opp flere ganger (først genser, så løshals), noe er arvet etter noen jeg har satt høyt, og noe er innkjøpt som enkeltnøster på salg. Her har alt sammen funnet sin rette plass, og jeg håper dette teppet vil varme godt både i fysisk og overført betydning. Litt glam bør det være for girlsa, så her og der har jeg strikket inn en sølvtråd. Av etterhvert mange resteprosjekter vil jeg si at dette har blitt et av de kuleste - håper de to damene er enige (og at de klarer å holde det unna den tredje dama, som har kraftige klør..!)
 
GOD HELG! // HAPPY WEEKEND!
 
This scrap blanket, measuring approx 83 x 128 cm, is a moving in gift for a dear, dear friend and her daughter. The blanket was knit om 12 mm needles, starded on January 26th and finished on January 31st. A real quick knit! By this January 2014 hit the "Most productive month" list!



Ingen kommentarer: