mandag, oktober 14, 2013

On the go - London



På en benk i Hyde Park, med Kensington palace i bakgrunnen - med flystrikketøyet på pinnene! Jeg digger London! Det begynner å bli mange fine stripetepper inspirert av Arne & Carlos sin versjon  boka deres her i Blogland. Mitt blir muligens et babyteppe. Jeg strikker det av diverse rester av tynn alpakka, fra Drops, Rauma og Du store alpakka.
 
Above: Knitting on my "plane knitting project " on a bench in Hyde Park, Kensington Palace in the background. I love London! I have seen several beautiful striped garter stitch blankets inspired by Arne & Carlos version in their book in Blogland lately. Mine will probably end up as a baby blanket. I use scraps of fingering weight alpaca from different brands.

Vel hjemme igjen har jeg kommet litt videre, og magien er i ferd med å skje! Stripene blir så fine, så fine, synes jeg :o)
 
The stripes are breeding happily away bac home as well - and the magic is starting to happen... I think the stripes look sooo good :o)

Et av mine faste stoppesteder i London er garnbutikken på John Lewis på Oxford Street. Utvalget av Rowan-garn er upåklagelig, og det er mye annet snadder å finne også. Denne gangen nøyde jeg med å se, klemme på og ta bilder av garnet, og en av de som jobber i butikken.
 
One of my mandatory stops in London is the yarn shop at John Lewis on Oxford Street. They hold a wide selection of Rowan yarns in stock, and quite a few other goodies too. This time I just looked and squeezed and cuddled the yarn - and took a few photos. Above: One of the girls working in the shop.

Angorakvaliteten (2. kolonne fra venstre, over) var nyyydelig, og svært så fristende, men det får bli neste år... nå har jeg nemlig innført et års kjøpestopp for garn OG klær! Det skal bli interessant; jeg satser på at det blir mange kreative løsninger og litt sparing ut av dette. Hva jeg skal spare til? En garntur til Skottland ;o)

The Angora yarn (2nd column from left, above) was oh, so lovely and soft and t e m p t i n g, but I restrained myself. I have decided I will not buy any yarn OR clothes for a year... That will be an interesting experiment, hopefully leading to some creative activity and money saving. What I will save for? A yarn trip to Scotland ;o)

 
Stay tuned - the next post will be about my defenite London favourite; The Loop!

Ingen kommentarer: