søndag, september 29, 2013

Resumé

Til tross for minimal bloggaktivitet noen måneder har det altså vært en viss produktivitet. Et av de større prosjektene jeg fullførte i vår, var det "hvite" siksakteppet, også omtalt i et tidligere innlegg. Dette teppet har blitt en favoritt, med alle de forskjellige hvitaktige nyansene og ulike teksturene. For en gangs skyld kjøpte jeg ikke en meter med nytt garn for å fylle på alle restene mine - det fikk bli så stort som garnet ville. Her er det alt fra angoragarn til grov ull og grusomt akrylgarn - men som helhet er teppet nydelig, synes jeg.



Så var jeg som vanlig klar for neste teppe før jeg var ferdig med det forrige, og la med stor iver opp på nok et siksakteppe. Denne gangen i grønne og blå nyanser, det aller meste rester (men litt påfyll fra tilbudskurver tillot jeg meg å kjøpe denne gangen, for å få materialmengden til å "gå opp".) Nå er det vel ca 15 % igjen å hekle på dette teppet, som er en drøy meter bredt og skal etter planen bli 2 m langt - men det vil jo restene bestemme...



Despite the minimal activity on the blog the latest few months there has been a certain fibre related productivity. This spring I finished a ripple blanket, also posted in a previous entry. I just love this blanket, with all the different white and neutral hues. For once I did not buy as much as a yard of new yarn for this scrap project - the size was decided by the amount of scraps available. It consists of a variety of yarns from the softest angora to the roughest wool and detestful acrylic - but all the qualities and hues comes together beautifully in my opinion.

Then, as usual, I was ready to start the next big ripple before I had even completed the last one. This time I gathered all my blue and green scraps, and allowed myself to buy a few balls from a discount basket, to make sure I can get close to the desired size. The blanket is a good metre wide and I think that 85 % of the work is done at the moment. I hope the blanket will be long enough to serve as a bed cover, so the goal is two metres but the scraps will now decide the final measurements...

Ingen kommentarer: